vrijdag 23 september 2011

Week twee

Halverwege m’n tweede week en ik heb m’n eerste shortcut nodig. De afgelopen dagen waren ontzettend zwaar. Het is warm en de bergen zijn pittig. Daarnaast zijn de wegen slecht dus ontspannen tijdens een afdaling is onmogelijk. Gistermiddag zijn Aart en ik weer even opgesplitst. Aart rijdt vanmorgen via Holland Lake naar Seeley Lake toe, door de bergen. Ik ben gister via de snelweg alvast naar Seeley Lake gereden. Het scheelde 25 km en een paar zware beklimmingen. Maar het klimmen gaat me wel steeds makkelijker af, dus hopelijk is dit niet alleen de eerste maar ook de laatste shortcut.

Eergisteren kwamen we langs de Doopsgezinde kerk van Kalispell. We ontmoette daar een hele concervatieve vrouw die vertelde dat de gemeenschap uiteen valt omdat ze een liberale predikant hebben. Met name het standpunt t.a.v. homoseksualiteit is een probleem. Want in de Bijbel staan gewoon dat ’t niet mag en dat is wat God zegt; dus vinden ze ’t onbegrijpelijk dat de predikant daar flexibeler mee om gaat. Nouja... ik was blij dat ze niet veel tijd had want het was een kansloos gesprek. Maar het was leuk om de kerk te zien en met haar te spreken.


Verder hebben we heel veel bos gezien, net de ardennen. Eigenlijk een beetje saai soms. Maar ik zal niet klagen, want het is een prchtige reis. 

Gisteravond stond ik bij een meer met een prachtige zonsondergang -->

Hieronder nog wat foto's:

  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten